субота, 8. октобар 2016.

Postavite sebi pravo pitanje !

,,Bog je poput stolara koji tačno zna koliko njegovo delo može da izrži tereta , baš iz raloga jer ga je on sam napravio ,,. ,, Zna jer ga je bas odredio za taj teret , ali mora i da ga testira,, . ,,On uzima u obzir da bi trebalo da taj teret može savladati , ali sve zavisi od njegovog dela,, - glasile su reči mog profesora Veronauke. Bio je to mlad ,ali vrlo inteligentan čovek ,dobre i tople energije. Njegovi časovi su jedini časovi u mom životu gde sam se osećao tako smireno , spokojno i toplo . Gotovo isto kao kada posetite crkvu . Imao je vrlo originalan pristup prema nama , a na kraju svakog časa uvek je pitao : Ima li neko da mu nešto nije jasno ,bilo to gradivo ili ne ? 

I nikad , baš nikad nije preskakao to pitanje , na kraju svakog časa. Kao da nas je mamio da se mi sami zapitamo da li bi trebalo da imamo pitanje. I uspelo mu je . Jedno veče sam sačinio spisak pitanja za sledeći čas , i dok sam ih smišljao ona su sama dolazila ,sve više i više njih . Ni dan danas nemam odgovor na sva . 


,,Saznanje počinje pitanjem ,, - prvi čas hemije profesor ovo piše na tabli , i traži od nas da upišemo na prvoj stranici sveske, baš svi . To je bio čovek koji je glasio ,onako među učenicima , za budalom.

Ali tanka je linija izmedju ludog i genija . Pamtim njegove 4 priče. Na temeljima tih priča leže sva moja razmišljanja, stečena inteligencija i veliki broj lekcija života. Umeo je da ih ispriča na takav način da ako samo slušaš , zvučaće kao besmislena priča. Ako se zagledaš u poentu , imaćeš najvrednija saznanja. Možda i najveća genijalnost leži u tome da je po tvom pitanju znao tačno koliko si učio . Težina tvog pitanja jednaka je težini uloženog truda na nešto naučiš. Bio je to najoriginalniji prenos životnih lekcija. 


,,Nemojte da se stidite da pitate , ako pitate  možda ispadnete budala jednom , ako ne pitate ostajete budala čitav život ,, -  reči razredne moje srednje škole , zena koja je uradila za nas učenike više nego bilo ko . Vaspitala nas , podučavala nas životu , delila savete , i njoj dugujemo 90% zavrvšenih studija . Okvire iz kojih je ona izlazila mogu biti nedostižna tačka mnogim razrednim starešinama , majkama i starateljima. 



Samo neki od genijalnih ljudi koje sam imao prilike da sretenem , a ono što ih povezuje, osim škole , je to da najveća dostignuća dolaze pitanjem . Da se sve vrti oko pitanja i naše sposobnosti da postavimo sebi pravo . 



Postavite sebi pravo pitanje !



Нема коментара:

Постави коментар